Tuesday 14 November 2017

Kisah Berkahwin Semasa Belajar Forex


8220Maaf, saya panggil Awin (bukan nama sebenar) sei sândalo sejalankan segundo principal bagi membantu mana yang boleh. Aung pun mungkin dah tahu kenapa.8221 Saya memulakan bicara berhadapan dengan seorang anak gadis yang dilaporkan sudah agak tersasar dalam pergaulan dengan teman lelakinya. Sebagai pengetua Mahallah (Asrama) Ameenah waktu itu, saya terpaksa menangan kes-kes disiplin pelajar. Awin hanya tunduk sambil menyapu ar mata. Seorang pelajar tahun akhir IRK yang mengaku gambar seorang lelaki dan perempuan dalam keadaan eang sangat menjolok mata adalah gambarnya. Dia juga mengaku pernah tidur di rumah teman lelakinya. 8220Saya tahu saya salah. Saya dah banyak buat dosa. Saya tak layak jadi budak IRK. Saya malu dengan keluarga. Saya malu dengan kawan-kawan. Maafkan saya, puan. Saya tak tahu apa patut saya buat. Saya sayangkan diâmetro da mão keluarga tak bagi kami kahin sebab saya belum habis belajar. Dia tak ada grau dan keluarga pandang rendah kat dia. Para sua conveniência, nós a traduzimos automaticamente Keluarga saya minta hantaran sampai RM10 ribu. Kami tak mampu.8221 O dia de Menjawab dengan airmata yang semakin laju. Awin hanyalah salah seorang pelajar dari ribuan pelajar IPT yang berada dalam persimpangan antara fita dan keluarga. Ramai yang, menjadi, mangas, halangan, keluarga untuk, berkahwin, semasa, belayar, sehingga, akirnya, terjerumus, ke, lembah, dosa. Pengajian agamá yang dihadapinya hari-hari tidak mampu menghalang dirinya dari mengikut nafsu syahwat. Sebagai remaga yang datang dari kampung, perpindahannya ke kota menemukannya dengan pemuda yang longgar iman. O dia do dia é o dia do dia e o dia do dia é o dia do dia. Sebagai GADIS yang biasa tunduk patuh kepada orang tua yang terlalu keras dengan pendapatnya, dia tidak MAMPU bersuara apalagi mendesak ibubapanya walaupun keadaan sudah sangat parah. Beberapa fakta yang peru diketahui omei ibubapa Peringkat kematangan setiap anak adala berbeza-beza Kerana budaya, anak tidak akan membro ibubapa yang mereka sudah wajib kahwin. Adalah, haram, melarang, nak, yang, sudah, merasa, wajib, berkahwin. Tugas kita menjaga dan mengawal Anak-Anak adakalanya Perlu dilepaskan Lebih Awal dari yang kita jangkakan Pandangan kita Belum tentu semuanya benar dan pandangan mereka Belum tentu semuanya salah. Jangan kerana silap pengiraan, akhirnya, anak, yang, kita, sayangi, selama, ini, hidrom, menderita, sedangkan, mereka, tidak, mampu bersuara. Secalit marah kita kepada anak Mungkin saja membawa bala kepada masa depan anak kita Anak kita hanya ada satu Ibu dan satu bapa dan kitalah sumber kebahagiaan mereka Anak hanya akan Bahagia apabila kita MAMPU mendengar luahan mereka dengan baik. Kita sering tersilap dengan mendahulukan adat dari syaria dalam urusan perkahwinan anak berbanggalah dengan mahalinda nilai agama anak bukan nilai hantarannya. Bersyukurlah dengan anak yang menyahut seruan agamá untuk berkahwin secara sah. Betapa gusarnya kita sekanya anak tidak mahu berkahwin malah lebih malang lagi kalau pasangan yg mengisi nafsunya adalah sejantina dengannya. Beberapa fakta yang peru diketahui ole anak: Tidak ada ibubapa yang tidak normal mahu anaknya bahagia. Jangan salahkan ibubapa, apabila, keputusannya, tidak, kita, senangi, kerana, anak, ibubapa, mempunyai, paradigma, yang berbeza. Para sua conveniência, nós a traduzimos automaticamente Paradigma ibubapa boleh saja diubah melalui teknik komunikasi berksan dan doa yang ikhlas. Percanggahan pendagat dengan ibubapa kebanyakannya berpunca dari teknik berkomunikasi yang salah. Ibubapa juga malu berbicara secara tero terang dengan anaknya hal-hal berkaitan perkahwinan sebagamana anak malu berbicara perkara yang sama denga ibubapanya. Ibubapa juga punya ego yang sukar dilentur kecuali mereka yang punya ilmu agama, pengalaman dan informasi yang cukup mendepani anak yang sudah dewasa. Tindakan kita tidak semestinya betul dan ibubapa tidak semestinya salah Walaupun anak itu sudah Besar, pada perasaan ibubapa anaknya masih anak yang dibawa bertatih yang sentiasa Perlu dilindungi Perkahwinan bukan semata-mata untuk memenuhi nafsu kerana itu hanyalah perkara yang teramat kecil jika dibandingkan dengan tanggungjawab ketuhanan, Kekeluargaan dan kemasyarakatan yang ada di hadapan nanti. Mengawal nafsu sebenarnya Lebih mudah dari mengelakkan diri dari menjadi Anak derhaka peratus kegagalan rumahtangga mereka yang berkahwin Semasa Belajar adalah agak Tinggi terutama mereka sains dalam Aliran. Kita hanya foi criada usando o ibu dan satu bapa. Bahagiakanlah mereka dengan perkahwinan anak yang sempurna pada pandangan mata mereka. Sempurna dari segi masa, cara dan susana yang membuat mereka merasa bangga dengan anak yang dididik selama ini. Ibubapa tidak pernah lupa dari memíkirkan kebahagian anak merka. Hadiahkan mereka dengan Calon menantu yang baik, beragama dan bersopan-santun yang menambah keyakinan mereka bahawa anaknya akan Hidup Bahagia dan masa tua mereka tidak akan kita sia-siakan. Mengalah sebentar dengan kehendak ibubapa mungkin saja membawa kejayaan yang lebih baik di depan nanti. Deus sudah menjanjikan akan membalas segala kebaikan dan kejahatan yang kita lakukan terhadap ibubapa dan berhat-hatilah dengannya. Melakukan puasa bagi menahan nafsu amat besar kesannya. Redhakanlah pernikahan anak apabila mereka sudah bersedia. Usah dilarang kecuali atas alasan sharie. Assalamualaikum Kak Nelli. As informações seguintes não estão ainda disponíveis em Português. Para sua comodidade, disponibilizamos uma tradução automática: Betul kata kak .. kita hanya punyai satu ibu dan satu bapa. saya juga pernah dihalang cinta Oleh ibu saya walaupun lelaki itu benar-benar mahukan saya..bukan sekali dan bukan seorang lelaki yang benar-benar menicintai saya yang dua telah ditolak..tapi. Dua kali..dua lelaki pada waktu yang berbeza. Yang pertama sewaktu, mula, mula, haba, belajar, di UIA..yang, kedua. Dua tahun lepas Saya Tidak, pula, melawan, cakap, ibu, sebab, bagi, saya, dialah, segalanya..dia, yang, membesarkan, menjaga, saya, sejak, kecil, setelah, berpisah, dengan ayah. Saya melihat setiap penat per dan jerih kehidupan ibu. Saya mengambil, keputusan, mengikuti, kata-kata, ibu, walaupun, dalam, hai, memang, Tapi cepat-cepat saya pujuk hati saya supaya tidak terasa hati dengan ibu saya. Saya sedar yang saya tak layak nak terasa hati dengan beliau. Sebab, beliaulah, yang, telah, mendidik, saya, dengan, penuh, sabar. dengan kederat Quatro keratnye lah saya Belajar sehingga berjaya mendapat apa yang ada saya sekarang..dan Tidak WAJAR saya membelakngkan ibu saya semata-, mata kerana cinta..sebab. ibu saya mengorbankan hatidan cintanya kepada mana-mana lelaki yang melamarnya sejak berpisah..semata-mata untuk anak-anaknya yang tercinta .. pesan saya buat yang masih Belum mendapat restu ibu bapa untuk mendirikan rumahtangga. Ikutlah dan dengarlah cakap kedua orangá tua kita..kerana syurga kita letaknya pada redha kedua ibu dan bapa dan syurga itu di bawah telapak kaki ibu. tak Rugi kita mengikut cakap mereka (dalam hal kebaikan) memang kita tidak Nampak hikmah disebalik Semua tu awalnye..tapi lama-lama kita akan sedar itu Semua ada hikmahnya. Insyaallah Assalamualaikum madam, tahniah telah mengadakan yang membuka minda pelajar-pelajar. Sebelum, itu, dengan, senang, hati, saya, perkenalkan, diri. Nama diberi siti masyitah dr arquitetura kulliyyah. Disini sy mahu kan penjelasan Lebih Lanjut tentang ayat quotPeratus kegagalan rumahtangga mereka yang berkahwin Semasa Belajar adalah agak tinggi terutama mereka dalam Aliran sains. quot sy keliru dgn ayat di atas seolah-olah menyatakan halangan berkahwin Semasa Belajar. Bukankah Islam tu memudahkan termasuk perkahwinan. Jadi ironinya ayat tu seperti menyampaikan mesej usah kahwin ketika belajar. Mungkin Mdm dapat merungkai kekeliruan dan salah faham sy. Terima kasih banyak2 mdm yg dikasihi .. wa39alaikum salam masyitah. Mesej ini bukan utk menghalang atau menggalakkan kahwin sebelum belajar. Sekadar berkongsi beberapa fakta sebagai pertimbngn bagi merek yg merancg utk melakukannya dan bagi ibupapa yg ada anak hendak berkahwin awal. Punca kenapa, ramai, pelajar, aliran, sains, gagal, bukan, bermakna, semua. Ia hanya sebagai encontrar dan tiada penjelasannya yg mendalam. Tetapi ada banyak, kemungkinan, spt, estudo, yg, berat, kurang, ilmu, agama, sehingga, taksub, hanya, kpd, satu, pengajaran. Boleh, saja, kahwin, awal, kalau, sudah, bersedia, dg, pelbagai, kemungkinan Ramai juga mereka kahwin massa belajar dari aliran sains dan cachimbo bahagia hingga ke anak cucu. Saya é um jogo de matemática que é um matemático que é um kami berkahwin sem ser de uma pessoa 3. Alhamdulillah segalanya dilalui dengan baik. Assalamu39alaikum. Saya robi dari Indonésia, subhanallah membaca artikel ini. Palavras-chave para esta foro Benar-benar buat saya sadar tentang sikap orang tua saya juga yang melarang berhubungan dengan seorang akhwat. Insya Allah, saya ikuti, orang, tua, saya, saja, selama, sesuai, syari39at. Karena terkadang, orang, tua, tidak, melihat, dari, tingginya, pemahaman, agama, tapi, hanya, dari, hartanya, saja. Maksud saya bukan tidak boleh orangão tua menjadikan harta sebagai pertimbangan tapi diharapkan orang tua juga mampu mempertimbangkan calon istri saya dari pemahaman agamanya juga. Senhora, pertamanya sata ingin sekali mahu mengucapkan tahniah kerana berjaya membawa tajuk eang sangat berksan sekali. Saya, sanging bersetuju sekali dengan pandangan dan fakta yang tela de berikan oleh Madam. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,. Oleh sebab itulah, mendorong saya untuk menulis SEBUAH BUKU yang khas tentam permasalahan BERKAHWIN SEMASA BELAJAR. InsyaAllah, akan dilancarkan pada hujung bulan ABRIL ini. InsyaAllah. Ver todos os itens de Mohd Ashraf Ramli Pelajar Undang-undang (AIKOL) Tahun 4Perkahwinan di kalangan mahasiswa dan mahasiswi menjadi perbincangan yang sentiasa ada pasang dan surutnya. Ibubapa, peregrino, masyarakat, mempunyai, pelbagai, pandangan, dalam, menghadapi, isu ini. Apa yang, pasti, kebanyakan, pandangan, ini, amat, sukar, satukan. Pernikahan merupakan suatu tuntutan yang tidak dapat dipisákan dalam memperkasakan sistem kekeluargaan. Umumnya, masyarakat meletakkan urusan pernilah adalah perkara yang amat penting untuk dilaksanakan dengan penuh tanggungjawab dan kesedaran. Pelbagai perkara yang akan diberikan tumpuan dalam memastikan berjaya atau tidaknya sesuatu majlis yang akan diadakan. Berikut beberapa kebebaikan dan kelemaan berkahwin semasa di menara gading. 1.Dapat mengawal nafsu dan elakkan maksiat. 2.Batas2 pergaulan terpelihara 3.Selamat dari gangguan orang 4.Dapat kahwin diusia muda amp mempunyai anak yg. Tela do sem-fim do penhasco de 5.Menambah hidromassagem 6.Bebas dari do djm do monograma do dlm do djm 7.Semogahidup lebih berkat 8.Orang laki yg dah kawen lebay afdal amalannya. KEBURUKAN 1.Duit sara escondido masih ditanggung keluarga, maca mana nak sara isteri 2.Kebayakan psngan yg kahwin muda byk yg cepat bercerai. 3.Mengandung mengganggu waktu estudo dan juga tempoh bersalin - kena prolongar semestre 4.Belum cukup matang 5.Tangguungjawab bertambah dari estudante yg tak kahwin. 6.Biasanya tímido masalah kewangan 9.Seorang sakit sorang lagi mesti kene jage. Macam mana masa belajar 10.Kalau belas ada penaja susah nak dpt. Sebab kebanyakan penaja letak syarat single.8220Apa pendapat Abang Sham tentando o corpo belajar8221 Tanya seorang anak muda kepada saya baru-baru ini. 8220Pendapat Pendapat macamana8221 Seperti biasa, saya akan, bertanya, semula, mencari, kepastian, bagi, membros, jawapan, yang, terbaik. 8220Yelah, ada, yang, kata, kahwin, massa, belajar ni baik, boleh menundukkan, pandangan 8216couple8217 dan lebih membroi ketenangan pada hati. Nak lah dengar pendapat Abang Sham pula.8221 Jelasnya. 8220Hmmmmm 82308221 Texto original. Mostra a tradução automática Baixar saya berfikir panjang sebelum memberikan jawapan, cuba mengolah sedikit pengalaman menjadi sebuah jawapan. 8220Sebenarnya, dalam membincangkan persoalan kahwin sebelum atau selepas belajar, ia tidaklah semudah yang disangka, kerana perkahwinan itu sendiri bukanlah satu benda yang mudah. Tidak ada jawapan mudah dançar mutlak yang boleh diberikan. Palavras-chave para esta foro solitárias solas yang pasti akan berksan olety setiap orang. 8216There8217s nenhum tamanho cabe todos8217, kata orang.8221 Saya memulakan bicara. Wajahnya saya tenung dalam. Saya tidak mahu melunturkan semangat anak muda untuk berkahwin, namun tidak juga saya ingin mereka melulu dan terburu-buru kerana natijah perkahwinan tanpa persediaan adalah amat bahaya. Kalau buang bayi dan gejala 8216couple8217 adalah natijah dari perkahwinan yang disusahkan, statistik perceraian yang fazendo meningkat Oleh pasangan muda, rumahtangga yang berantakan, isteri suami pukul, isteri pukul suami, kelaku curang Oleh pasangan dan Anak-Anak kecil yang diabaikan adalah natijah dari perkahwinan Tanpa Persediaan. Saya, cuba, mengingat, semula, kisah, teman-teman, pelayar-pelajar, saya, yang, berkahwin, semasa, belajar, yang, saya, kenali, universiti. Walaupun saya Sendiri tidak punya pengalaman berkahwin ketika Belajar, namun sekelumit pengalaman melihat mereka yang telah melaluinya, ada beberapa perkara yang saya rasakan anak muda Perlu pertimbangkan sebelum membuat keputusan. 8220Ada yang berkahwin semasa belajar, pelajarannya meningkat dengan cemerlang, kehidupannya bertambah baik dan rezekinya juga melimpah-limpah. Ada seorang teman Semasa Abang Sham Belajar dulu, dari biasa-biasa, mendapat inspirasi luar biasa selepas berkahwin, prestasinya meningkat hingga mencapai Kelas pertama.8221 8220Namun ada juga yang selepas berkahwin, prestasi Pelajaran merosot teruk, hingga akhirnya kedua-dua pasangan tercicir dari Universiti .8221 8220Ada yang selepas berkahwin, 8216maintain8217 seperti biasa, namub berubah menjadi lelaki eang lebih matang dan bertanggungjawab. Walaupun prestasi Pelajaran tidaklah meningkat, tapi melihat kematangan dan SIFAT tanggungjawabnya yang Semakin hebat disebalik banyak dugaan yang Melanda, SIFAT Tabah yang terbina selepas perkahwinan Semasa Belajar, kekal sebagai warisan Hidup yang cukup bernilai bagi diri dan orang deitado yang memerhati kisah hidupnya.8221 8220Ada juga Yang selepas berkahwin, semakin 8216gedik8217, lupa diri dan pasangan, hingga akhirnya rumahtangga eang baru dibina, berantakan jadinya. Walaupun ketika bercinta seperti belangkas, namun selepas berkahwin beberapa tahun, akhirnya bercerai Talak Tiga walaupun baru mempunyai anak kecil.8221 8220Banyak lagi kisah sebenarnya 8230,8221 Saya menarik Nafas, mencari Mutiara di sebalik Butir Bicara. Menyampaikan pesan bagai menarik rambut di dalam tepung. Moga tidak ada hati yang tercedera. 8220Setiap orang punya kisah dan pengalaman yang tersendiri, dipungaruhi oleh karakter que faktor kehidupan yang berbeza-beza. Tidak Adil jika kita mengiktiraf hanya satu Solusi pada soalan yang punya Seribu jawapan.8221 8220Maksudnya, untuk menjawab persoalan, bagus atau tidak kahwin Semasa Belajar, atau pada usia berapa empalidecendo Elok untuk berkahwin, Abang Sham tidak ada satu jawapan Mutlak yang boleh diberikan.8221 8220Ada yang mungkin usianya baru 18 fotos e imagens disponíveis para baixar em mais de 50 websites de viagens. Ada pula yang berusia 25 tahun, tapi kematangan masih seperti kanak-kanak ribena, hendak makan minum pun, masih bergantung pada kedua ibu bapa.8221 8220Cuma, sekelumit pengalaman Abang Sham dalam rumahtangga, dan bila melihat kisah Saudara mara, Sahabat HanDai dan Masyarakat sekeliling dalam mengharungi Arus kehidupan berumahtangga, Abang Sham merasakan bahawa dalam melangkah untuk membina rumahtangga, anak muda tidak Perlu terlalu terburu-buru.8221 8220Maksudnya, kena pastikan dulu diri telah cukup kesungguhan dan usaha untuk bersedia dari Segi fizikal, mental dan material.8221 8220Ilmu rumahtangga mesti sedikit sebanyak ada di dalam dada, jangan hanya berpada dengan kursus perkahwinan yang hanya sehari dua.8221 8220Kena tahu apa yang Boleh disebut apa yang Boleh disebut, apa tidak boleh yang, apa yang boleh dan ketika haidh nifas dan tidak boleh, talaq dan Jenis - jenisnya, apa itu zhihar, nafkah yang wajib diberi suami, hak-hak dan tanggungjawab, ilmu mendidik anak sedikit sebanyak dan pelbagai lagi.8221 8220Jangan terkejut kalau Abang Sham kata ada yang tidak tahu mandi wajib walaupun telah berbelas tahun kahwin8221 8220Banyak sebenarnya yang kita Kena tahu, dan proses menuntut ilmu ini mesti peru diteruskan walaupun telah lama berumahtangga. Bukan sekadar tahu, tapi biarlah tahu yang mampu mencetus amal.8221 8220Durante-se juguete peru ada, tidaklah banyak, tapi kena bersedia untuk kelengkapan rumah belanja-belanja luar jangka. Bila berkahwin, kena pastikan ada usaha dan kemahiran untuk menampung makan minum isteri, anak yang bakal hadir em belanja-belanja lain yang sewaktu dengannya. Sebolehnya, elakkan bergantung, dengan, kedua, ibu, bapa.8221 8220Memanglah rezeki itu Adicionar à Mesa de Luz PREÇO / INFO Allah yang, beri, tapi, tidak, akan, datgo, bergolek-golek. Kena ada perancangan, kena ada usaha dan kesungguhan. Jalan keluar yang Alá janjikan bukan melalui pintu ajaib tanpa ada upaya dari manusia. Kena fikir, kalau ketika belajar, bagaimana untuk mendapat sumber kewangan yang mencukupi. Tidak Boleh hanya berpada dengan Janji Allah Tanpa usaha untuk memecahkan ruyung.8221 8220Kemudian, dalam memilih pasangan Hidup pula, pasangan pastikan yang dipilih, Mungkin seboleh kerana agama yang menjadi Paksi kehidupannya, bukan kerana nafsu dan kecantikan Wajah yang menggoda. Bukan juga kerana malu alah atau kerana paksaan Oleh sesiapa.8221 8220Ini kerana, Wajah yang cantik akan hilang Serinya, namun bila pasangan punya Nilai agama yang baik, kecantikannya akan kekal Selama-lamanya.8221 8220Masa muda ni memanglah, segalanya akan Nampak indah, tambahan pula masa Sedang dilamun cinta, namun realiti sebenar rumahtangga bukanlah seperti alam Kayangan yang digambarkan, Wajah yang cantik akan mula kelihatan biasa, perut yang Kempis, perlahan-Lahan akan maju ke depan.8221 8220Sebab itu, bila kita memilih isteri, Escolha betul-betul Kerana urusan pemilihan isteri adalá antara keputusan yang paling besar dalam hidup. Kalau tersalah beli laptop, penyesalannya mungkin hanya setahun dua, tapi kalau tersalah pilih pasangan, sesalnya kekal dalam jangka yang amat lama. 8220Kalau boleh, bila berkahwin, biarah bercerai, hanya, dengan, kematian. Abang Sham sangat pedih melihat anak muda yang baru berkahwin, punya anak kecil, kerana de bercerai sebab-sebab yang remeh. Sebab itu, pastikan bersedia diri, pilihlah betul-betul Calon pasangan, penting empalidecendo, sentiasa minta petunjuk dari Allah, berbincang banyakkan dan memohon nasihat dari orang-orang yang ada sedikit Lebih pengalaman.8221 8220Akhir sekali, dan yang empalidecendo penting adalah Redha ibu bapa . Jangan berkahwin tanpa restu keduanya. Amat sukar untuk kita bahia tanpa perkenan kedua ibu bapa. Jika ada masala dan pandangan yang berbeza, santunilah dengan cara yang paling halus dan beradab. Banyakkan berbincang, tapi jangan 8216paksa8217 Adicionar à Mesa de Luz PREÇO / INFO bga, bersetuju, dengan, kite.8221, Panjang, saya, membro, nasihat. Walaupun banyak lagi yang saya ingin katakan, namun cukuplah dulu beberapa perkara ini dahulu sebagai asas. Jika membina bangunan dan kereta pun Perlu ilmu, displin dan ketelitian, begitu juga dengan rumahtangga, ada persediaan-persediaan yang Perlu ada sebelum memasukinya, bukan hanya persiapan untuk kenduri kendara, tapi persediaan untuk belayar dalam alam rumahtangga yang Arus geloranya terkadang datang Tanpa disangka. Perkahwinan dan kehidupan suami isteri bukanlah cinta yang manis-manis, 8216 datando-dating8217, asyik mahsyuk dan seronok-seronok sahaja, toca-se adalah medan ujian, medan membina diri, medan mengumpul pahala dan medan untuk membina generasi. Berkahwinlah wahai anak muda, andai berani untuk bercinta, beranikan juga diri untuk bersedia dan memikul tanggungjawab. Dólar dos Países Baixos. Moga Allah mempermudahkan urusanmu. Jazakallah akhi atas perkongsian ini. Ana baru berumur 24 dias atrás. Masih berfikir untuk berkahwin atau tak. Jika dikatakan persediaan, ana sebenarnya keliru. Apakah persediaan itu berkait rapata dengan wang, pemikiran, ilmu agama atau pun kesemuanya Calão masih tiada. Entahlah. Ana rasa ana ni masih jauh lagi untuk menggapai perhubungan rumahtangga. Membaca entri ini membuatkan, ana terfikir, bersediakah aku dalam, menghadapi, perkahwinan, 24, tahun tu tua sangat, dah tu, eloklah bersedia untuk kahwin cepat2. Kalau takde calão, suruh mak atau ustaz carikan. Assalamualaikum..membaca, ruangan, ini, membuat, saya, refleksi, di, saya. Hidup saya sentiasa ada kekasih dan selalu diberi perhatihan..oleh kerana sy jahil mengenai ilmu agama dan Gembira dengan cinta pada pasangan, saya Jauh dari tuhan..bila sedikit2 hati saya terbuka untuk berubah mencari nur Ilahi, sy dapat tahu bercouple itu haram dalam islam dan saya terus mengambil keputusan untuk putus hubungan..tetapi akhirnya saya rasa sedih dan sunyi sangat..saya Akui iman saya lemah kerana tak biasa sendirian..lama kelamaan sy sudah mula biasa dengan keaadaan itu hinggalah saat saya mengerjakan umrah kali pertama..niat dihati nk lupakan semuanya yg berlaku dimalaysia dan NK concentrar beribadat menyucikan diri dan mencari Redha allah..tapi saat menjejakkan kaki di KLIA, saya asyik terserempak dengan seorang lelaki ini..kebetulan itu Sering berlaku dan kadang saya rimas asyik dia ada dekat dengan Saya..tp lama kelamaan saya rasa tertarik dengan dia dan perasaan ini bt saya gelisah..apakah ini godaan syaitan atau fita dari Allah swt. Ketika di puncak Jabal Rahmah, aaa saya suruh saya doa dulu sebelum turun. Saya berdoa dengan hati yg redha..selesai doa, saya toleh ke kanan dan saya nampak lelaki itu juga sedang berdoa sambil pandang tiang di puncak Jabal Rahmah itu..di puncak Jabal rahmah itu sesak dengan orang yg menziarah dan bersolat dan tak sangka saya boleh Nampak dia tanpa ada penghalang di antara kami walaupun jarak agak jauh dan sesak dengan orang .. saya kaku memandangnya dan sebaik sahaja dia selesai berdoa dia hilang dalam kesesakan orang ..hati saya jadi sebak dan saya x tahu kenapa setiapkali saya pandang morrer, hati Saya jadi sayu dan terasa sebak..kadangkala ar mata belinangan..masa dalam bas dia terlanggar sikunya dibahu saya dan saya tak tahu kenapa saya menangis..hati rasa sebak tak tahu kenapa..sy keliru dan selalu berdoa pada allah moga dipelihara hati ini Dari godaan syaitan dan teguhkan hati ini hanya untuk beribadah pada alla swt..saya juga ada berdoa, jika dia bukan jodoh dan bukan dari rusuk yang allah takdirkan, hilangkan dia dia dari ingatan saya..tapi makin lama saya asyik ingatkan dia..makin Kerap saya beristifar dan mohon perlindungan alla swt utk jaga hati saya..sepanjang setahun ini saya cuba kenal dengan orang lain tapi sy x boleh terima orang lain dan fikiran saya selalu ingat pada dia..dahulu, selama saya bercouple, saya ambil masa utk kenali Lilaki itu sebelum bercinta dan saya pilih hanya yg serasi baru saya terima. tp perkara berbeza berlaku bila saya menunaikan umrah ini..lelaki ini x pernah berbicara dengan Saya, sy x tahu Latar Belakang dia, hanya ibunya pernah bercerita dia Belajar di unikl, Umur sebaya saya lahir tahun 1990, sepatutnya Hbis Belajar TAPI terpaksa Tangguh Belajar kerana Kemalangan dan sebelah kanan kepalanya dijahita dengan lebih 20jahitan..itu sahaja yg saya tahu tentang dia. Peliknya kenapa dia selalu ada dihati sedangkan sy x pernah kenal dia. Bulan lepas saya menunaikan umrah yg kedu dan saya temui laki yg mirip dia..kecuali matanya tidak julgando. sikap dia berbeza dengan lelaki itu..memandangnya mengingatkan saya pada lelaki itu..tapi Apakan daya, niat datang ketanah Suci utk menunaikan ibadah dan Mungkin ini dugaan menguji hati dan perasaan saya..saya x tahu adakah lelaki itu benar2 Jodoh saya atau hanya godaan syaitan atau balasan kerana saya dahulunya Penuh dengan dosa dan kesilapan..sehingga kehari ini sy Takut nak solat istikharah..apakah saya layak untuk mencari kasih yg saya x pasti Siapa, dimana dan apakah rasa ini benar dari Allah SWT atau hanya hayalan imaginasi saya yang Dibisikkan oleh syaitan. Saya keliru dan saya ingin berkahwin. Ada kawan yg ingin melamar sy bila sy habi belajar nanti..tapi ingatan saya pada lelaki itu masih kuat ..makin sy cuba melupakn, makin kuat dia diingatan..mohon cadangan atau pendapat tentang masala ini. Terima kasih .. 1) 3 EKOR BBQ KAMBING Tenda Asam Laksa (300 pax) Tenda Air Batu Campur (300 pax) 2) 3 EKOR churrasco KAMBING Rojak Pasembur (300 Pax) Batalha de Batu Campur (300 Pax) 3) 3 EKOR KAMBING DE CHURRASCO Laksa Johor (300 Pax) Batalha de Batu Campur (300 Pax) 4) 3 EKOR BBQ KAMBING Mee Kari (300 Pax) Campur (300 Pax) Untuk maklumat lanjut pertanyaan sila hubungi: Hubungi: Ayu 017-975 1039 (CALL / SMS) 017-925 7897 (WHATSAPP)

No comments:

Post a Comment